"Ақмола облысы білім басқармасының Біржан сал ауданы бойынша білім бөлімі Андықожа батыр ауылының  жалпы орта білім беретін  мектебі"  КММ
"Ақмола облысы білім басқармасының Біржан сал ауданы бойынша білім бөлімі Андықожа батыр ауылының  жалпы орта білім беретін  мектебі"  КММ

СоцСети

     

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

География пәнінен "Дүниежүзі елдерінің географиялық жағдайы" атты ашық сабақ өткізілді

28.01.2021

Пән: География

Мұғалімнің аты-жөні: Рахимжанова Б.Т.

Мерзімі: 03.05.19

Сынып: 7        

Оқушы саны: 9

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі

6. Елтану және саяси география негіздері

6.1 Дүние жүзі елдері

Сабақтың тақырыбы

Дүниежүзі елдерінің географиялық жағдайы

Бастапқы білім

Ғылымға кіріспе пәнінен оқушылар елдерге қатысты ұғымдарды меңгерген.

Сабақтың мақсаттары

7.6.1.1 елдерді географиялық орнына байланысты топтастырады (қазақстандық компонентті қосымша қамту негізінде);

7.6.1.2. елдердің географиялық орнын жоспар бойынша сипаттайды (қазақстандық компонентті қосымша қамту негізінде);

 

Бағалау критерийлері

Бағалау критерийі мен дағды

Дескрипторлар

Білу және түсіну:

Географиялық орны ұғымын түсінеді.

 

Қолдану:

Картаны қолдану арқылы кез-келген елдің географиялық орнына сипаттама бере алады.

 

 

 

 

Мәтінмен жұмыс жасай отыра, елдердің географиялық орнын сипаттай  біледі.

 

Дүниежүзінің физикалық және саяси картасын қолдана отырып, елдерді топтастыра алады.

Картаны қолдану арқылы Қазақстанның географиялық төлқұжатын жасай алады

 

 

 

Тілдік мақсаттар

 

Пәнге қатысты лексика мен терминология:

Елдер

Елдердің географиялық орны

Аралдық мемлекет, түбектік мемлекет, топаралдық мемлекет, құрлық ішілік мемлекеттер, теңіз жағалауындағы мемлекеттер

Диалогқа/жазылымға қажетті тіркестер:

Дүниежүзі елдері...................................................................................бөлінеді.

Елдердің экономикалық географиялық жағдайына ........................... жатады.

Мұхит аралдарының тобы.....

Теңіз шекарасы жоқ ....

......теңізге шығатын жолы бар.

Құндылықтарды

дарыту

Адалдық, серіктестік, толеранттылық, үштілділік, денсаулық, құрмет, жауапкершілік және үздіксіз оқу. 

Топтық жұмыста адалдық, серіктестік, толеранттылық, жауапкершілік құндылықтарды дарыту арқылы жүзеге асады (іс-әрекетті немесе/және тақырытың мазмұнын сипаттау).

Жаһандық азаматтық

 

Пәнаралық байланыстар

Пән

Кезең

Дүниежүзі тарихы

математика

Мәтінмен жұмыс кезінде топтық  тапсырмада көрініс табады

Картамен жұмыс кезінде

Дифференциация

-оқушыны дескриптор бойынша сабақ мақсатына қол жеткізу.

-топтық немесе жеке жұмыстарда оқушыға жеке көмек көрсету;

-оқу материалдары мен ресурстарды оқушылардың жеке қабілеттерін ескере отырып таңдап тарату.

Дарындылылықты дамыту: тереңдету арқылы жүзеге асады.

 

Алдыңғы білім

6.2.5.2 – шартты белгілер арқылы географиялық карталарды оқу

7.1.1.3  - географиялық дереккөздермен (карта, сурет, мәтін, фотосуреттер, графикалық материалдар, видео) жұмыс істейді;

 

Сабақтың барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет

 

Ресурстар

Сабақтың басы

0-3 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-6 мин

 

 

 

 

І. Ұйымдастыру кезеңі. (3 мин)

Амандасу. Оқушылырдың назарын сабаққа аудару, сабақтың мақсат-міндеттерімен, сабақтағы оқушы жұмыстарын бағалау әдістерімен таныстыру.

-Балалар, бүгін бізде ерекше сабақ. Оның ерекшелігі – біз сендермен дүние жүзінің әртүрлі мемлекеттеріне саяхат жасаймыз. Өздерің түсінгендей саяхатқа ұшақпен аттанамыз. Ал мен сендердің бортсеріктерің боламын.

-Сендер қандай елдерге саяхат жасағыларың келеді?(оқушылар елдердің атауларын айтады)

- Ал бұл елдер туралы сендер не білесіңдер? Аумағы қандай, қайда орналасқан, оның жерінде қандай өзендер мен көлдер, таулар бар? Қандай мемлекеттермен, мұхит нмесе теңіздермен шектесіп жатқанын білесіңдер ме?

- Ендеше, бүгін сабақта біз елдерге елдерді географиялық орнына байланысты жіктеуді және оларға сипаттама беруді жоспарлаймыз. Ал сабағымыздың тақырыбы:  Дүниежүзі елдерінің географиялық жағдайы .

Саяхат барысында әр құрлықта аялдама жасаймыз .Әр аялдаманың тапсырмасы болады. (маршрутты көрсету)

 

Сабақ барысында орындалатын тапсырмалар, оқулықтан алынған қажетті мәтіндер жұмыс дәптерінде берілген.

 

ІІ.Үй жұмысын тексеру. /3 мин/ «Еуразия»

  • Саяхатымызды бастау үшін бізде мемлекеттер туралы бастапқы білім болу керек. Ол үшін өткен тақырыпты қайталап алайық.

Тапсырма 1.Терминдер мен анықтамалар арасындағы сәйкестікті табу.

Жұмыс түрі:  жеке жұмыс

Бағалау критерийі: мемлекет, ел, географиялық жағдай, математикалық – географиялық орналасу, физикалық- географиялық орналасу терминдерінің анықтамасын біледі.

  • өзара бағалау
  • 3 мин

 

Ел

Географиялық координаттар жүйесінде және кез келген нысанға қатысты Жер бетінде орналасуы

Мемлекет

Елдің координаттар жүйесіндегі орналасуы

Географиялық жағдай

Өзінің белгілі бір аумағы, басқару жүйесі, халқы, әлеуметтік, мәдени мүддесі ортақ тұрғындары бар қоғамның ерекше ұйымы

Математикалық-географиялық орналасу

Елдің табиғи нысандарға қатысты орналасуы

Физикалық-географиялық орналасу

Мемлекет орналасқан белгілі бір шекарасы бар аумақ

 

Жауап кілті:

Ел

Мемлекет орналасқан белгілі бір шекарасы бар аумақ

Мемлекет

Өзінің белгілі бір аумағы, басқару жүйесі, халқы, әлеуметтік, мәдени мүддесі ортақ тұрғындары бар қоғамның ерекше ұйымы

Географиялық жағдай

Географиялық координаттар жүйесінде және кез келген нысанға қатысты Жер бетінде орналасуы

Математикалық-географиялық орналасу

Елдің координаттар жүйесіндегі орналасуы

Физикалық-географиялық орналасу

Елдің табиғи нысандарға қатысты орналасуы

 

Презентация

Суреттер, карталар, жұмыс дәптері

 

Сабақтың ортасы

 

 

 

Білу және түсіну

 

 

 

 

 

 

 

7-10 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қолдану

 

11-13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14-16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17-20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21-22 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23-26

 

Қорғауға 3 мин(27-30)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

31-34 мин

 

Қорғауға 3 мин (35-37 мин)

 

   Видео «Дүниежүзі елдерінің географиялық жағдайы»

  • Жаңағы видеодан көргендей, мемлекеттерді әртүрлі белгілеріне қарап жіктеуге болады. (Оқушылардың түсінгендерін тексеру мақсатында кері сұрақтар қою)
  • Мысалы, Судан географиялық орналасуы бойынша қай елдердің қатарына жатады? Неге? (анықтамасын айтады)
  • Қытай  географиялық орналасуы бойынша қай елдердің қатарына жатады? Неге? (анықтамасын айады)
  • Шри –Ланка географиялық орналасуы бойынша қай елдердің қатарына жатады? Не себепті? (анықтамасын айтады)
  • Ресей аумағы бойынша елдердің қай түріне жатады?
  • Ал Лихтенштейн?

 

Мәтін

Қазіргі кезде дүние жүзінде 200-ден аса тәуелсіз ел бар. Елдердің қалыптасуы ұзақ тарихи кезеңді қамтиды. Жер шарындағы елдердің шекаралары, мемлекеттік құрылымы дүние жүзінің саяси картасында бейнеленеді.

Дүние жүзі елдері көптеген белгілеріне қарай ажыратылады.Елдерді топтастырудың ең көп тараған түрі-жерінің ауданы мен халқының санына қарай топтастыру. Жерінің ауданы жағынан ең үлкен 7 ел бар, олардың әрқайсысының ауданы 3 млн км2-ден асады. Олардың жерлерін қосса, Жер шарындағы құрлықтың тең жартысын құрайды. Бұл елдер бүкіл материкті( Аустралия)немесе оның тең жартысын ( Канада) алып жатыр. Олар:

 

Елдер

Ауданы

(млн. шаршы. шақырым)

1.

Ресей

17,7

2.

Канада

9,9

3.

Кытай

9,6

4.

АҚШ

9,2

5.

Бразилия

8,5

6.

Австралия

7,7

7.

Үндістан

3,3

Ірі елдер: Ауданы 1 млн  шаршы шақырымға тең:Судан, Алжир,Ливия, ауданы 500 мың шақырымнан астам елдерге: Франция, Испания жатады.

Сонымен қатар жері өте шағын елдер бар. Мысалы, Ватиканның ауданы-1 км2, ол Рим қаласының кішкене бөлігін қамтиды. Микромемлекеттер:

•         Андорра

•         Лихтенштейн

•         Монако

•         Сан-Марино

•         Ватикан

•         Сингапур

Елдерді географиялық орнының ерекшеліктеріне қарай да топтастырады. Оған байланысты материктің ішкі бөлігіндегі, теңіз жағалауындағы, түбектердегі, аралдардағы,  топаралдардағы елдер болып бөлінеді. Дүние жұзінде теңізге тікелей шыға алмайтын 40-тан астам ел бар.

 

Тапсырма 2.  Дүниежүзінің саяси және физикалық картасын пайдаланып, берілген тізімдегі мемлекеттерді типіне қарай жіктеп, кесте түрінде көрсетіңдер.  «Солтүстік Америка»

Жұмыс түрі: жұптық

Бағалау критерийі: Саяси картаны пайдаланып берілген мемлекеттерді табады, ЭГЖ типін анықтайды, жіктеп, кестеге енгізеді.

 

ҚБ: өзара бағалау

Уақыты: 3 мин

 

Боливия, Бразилия,  Индонезия, Шри -Ланка, Италия, Қазақстан, Канада, Куба, , Мексика,  Мадагаскар, Непал, Жаңа Зеландия, Португалия,  Сауд Арабиясы, Филиппин

 

Топаралдық елдер

Құрлықішілік елдер

Аралдық елдер

Түбектік

елдер

Жағалаулық елдер

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жауап кілті:

Топаралдық елдер

Құрлықішілік елдер

Аралдық елдер

Түбектік

елдер

Жағалаулық елдер

Индонезия

Боливия,

Ирландия,

Италия,

Канада

Жаңа Зеландия

Казахстан,

Куба,

Саудовская Аравия

Бразилия

Филиппин

Непал

Мадагаскар

Португалия

Мексика

         

 

 

 

Тапсырма 3. Кескін картаға аумағы бойынша ең ірі жеті елді белгілеу. «Оңтүстік Америка»

Жұмыс түрі: жеке

БОӘ: Кескін картамен жұмыс

Бағалау критерийі: Саяси картаны пайдаланып, аумағы үлкен мемлекеттерді табады, кескін картаға белгілейді, шартты белгілерді қояды.

ҚБ: өзара

Уақыты: 3 мин

 

 

 

 

Тапсырма 4. «Африка»

Дүние жүзінің саяси картасын пайдаланып, берілген тізімнің ішінен қай ел артық және неге артық екенін анықтау. Кесте түрінде толтыру..

Жұмыс түрі: жұптық

Бағалау критерийі: Саяси картаны пайдаланып берілген мемлекеттерді табады, ЭГЖ типін анықтайды, артық мемлкетті табады,  кестеге енгізеді..

ҚБ: өзін-өзі бағалау

Уақыты: 4 мин

1.Греция, Италия, Монғолия, Португалия.

2.Үндістан, Сербия,Өзбекстан, Чад.

3.Куба, Ұлыбритания, Мадагаскар, Ресей.

 

Елдер

Осы топтағы елдердің түрі

«Артық» ел

«Артық» елдің типі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жауап кілті:

Елдер

Осы топтағы елдердің типі

«Артық» ел

«Артық» елдің типі

Греция, Италия, Португалия.

Түбектік

Монғолия

Құрлықішілік

Сербия, Өзбекстан, Чад.

Құрлықішілік

Үндістан

Түбектік

Куба, Ұлыбритания, Мадагаскар.

Аралдық

Ресей

Жағалаулық

 

Топқа бөліну –сергіту сәті

Сыныптың ішінде әр жерде ораласқан қиындыларды (екі түрлі түс) оқушылар жинап, түсіне қарай біріктіреді. Қиындыларды  біріктіргенде бір топта Солтүстік Американың, екінші топта Аустралияның бейнесі шығады. Соған сәйкес оқушылар екі топқа бөлінеді.

  • Қазір енді әр топ жаңағы қай құрлықтың бейнесі шықты сол құрлықтан бір  мемлекетті таңдап, жоспар бойынша сипаттама бересіңдер. Солтүстік Америкадан АҚШ болсын, ал Аустралия құрлығында тек бір мемлекет орналасқан. Ол-Аустралия Одағы. Тапсырма топта орындалады. Уақыты 3,5-4 мин.  Топта жұмыс істеу ережелерін сақтаймыз.
  •  

 

Тапсырма 5. Жоспар бойынша  елдің физикалық-географиялық жағдайына сипаттама беру. «Аустралия»

Жұмыс түрі: топтық

Уақыты: 4 мин

 

1.      Елдің атауы

2.      Жартышарда елдің орналасуы

3.      Қандай ірі су нысанымен шайылып жатыр?

4.      Қандай ірі таулар мен жазықтар, өзен-көлдер бар?

5.      Ел қандай мемлекеттермен және қай жерде шектеседі?

6.      Астанасы

7.      Елдің географиялық жағдайының табиғат пен адамның өмір сүру жағдайына, шаруашылығына әсері

 

 

  • Балалар,  барлық құрлықтардың тапсырмаларын орындап шықтық. Енді өз Отанымызға оралуымыз қажет. Ол үшін Қазақстан туралы білімдеріңді көрсету керек.

6-тапсырма. (Қазақстан туралы) Шығармашылық тапсырма

І топ. Қазақстан төлқұжаты

 

ҚАЗАҚСТАН         РЕСПУБЛИКАСЫ

Географиялық орны

 

 

 

Астанасы

ЭГЖ түрі

Шектесетін мемлекеттері

 

 

 

Ірі су нысандары

Ірі таулары мен жазықтары

 

ІІ топ. Туристерге Қазақстан туралы жарнама жасау ( постер түрінде)

 

Карталар, видео. Жұмыс дәптері

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Саяси карта, физикалық карта

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 кескін карта, түрлі-түсті фломастер

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қағаз қиындылары

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А3 қа,азы, саяси және физикалық карта

 

 

 

 

 

Қазақстанның фзикалық картасы, суреттер, ватман

 

Сабақтың соңы

 

38-40 мин

Қорытынды. Мұғалім сабақты қорытындылайды, белсенді оқушыларды марапаттайды

  • Сонымен біз дүние жүзінің әр құрлығына саяхат жасап болдық. Саяхат барысында жинаған ұпайларыңды санап шығып, бізідің Әуекомпания оны бонустық миляға алмастырып береді. 1 ұпай = 100 миля. (Бағалау парағындағы оқушылардың ұпайы саналады, 100-ге көбейтіледі.)
  •  Ал енді жиналған ақшаларыңмен сендер әлемнің қай мемлекетіне бара алады екенсіңдер, көрейік. Мына кестеде танымал қалаларға апаратын ұшақ билетінің құны көрсетілген.

 

Нью-Йорк (АҚШ)

4751 миля

Париж (Франция)

3489 миля

Стамбул (Түркия)

2117 миля

Алматы (Қазақстан)

756 миля

Бурабай (Ақмола облысы)

164 миля

 

Кері байланыс: Оқушылар стикерлерге өз аттарын жазып, жинаған ұпайларымен қай қалаға тегін саяхат жасай алатындарын айтып, картаға сол қаланың тұсына жапсырады. Бірнеше оқушы сабақ барысында өз нәтижелері туралы айтып кетеді.

Үй жұмысы: *43 оқу

 

 

Сабақ бойынша рефлексия

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба?

Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме? Жеткізбесе, неліктен?

Дифференциация дұрыс жүргізілді ме?

Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?

Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар

болды, неліктен?

 

Жалпы баға

Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

2:

Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

2:

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Просмотров: 935


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст